Dan Rather Showing Progress in Case Against CBS

Before being forced from CBS News, Dan Rather exposed how George Bush had avoided going to Vietnam and fulfilling his National Guard commitments. Even if the controversial, and possibly faked, memos are ignored, Rather still had a strong story based upon other evidence. In his suit against CBS, Rather is showing that instead of being a bastion of a supposedly liberal media, CBS was, as Editor and Publisher puts it, “acting mainly to get the GOP off its back.” The New York Times reports:

So far, Mr. Rather has spent more than $2 million of his own money on the suit. And according to documents filed recently in court, he may be getting something for his money.

Using tools unavailable to him as a reporter — including the power of subpoena and the threat of punishment against witnesses who lie under oath — he has unearthed evidence that would seem to support his assertion that CBS intended its investigation, at least in part, to quell Republican criticism of the network.

Among the materials that money has shaken free for Mr. Rather are internal CBS memorandums turned over to his lawyers, showing that network executives used Republican operatives to vet the names of potential members of a panel that had been billed as independent and charged with investigating the “60 Minutes” segment…

Some of the documents unearthed by his investigation include notes taken at the time by Linda Mason, a vice president of CBS News. According to her notes, one potential panel member, Warren Rudman, a former Republican senator from New Hampshire, was deemed a less-than-ideal candidate over fears by some that he would not “mollify the right.”

Meanwhile, Mr. Thornburgh, who served as attorney general for both Ronald Reagan and George H. W. Bush, was named a panelist by CBS, but only after a CBS lobbyist “did some other testing,” in which she was told, according to Ms. Mason’s notes, “T comes back with high marks from G.O.P.”

Another memorandum turned over to Mr. Rather’s lawyers by CBS was a long typed list of conservative commentators apparently receiving some preliminary consideration as panel members, including Rush Limbaugh, Matt Drudge, Ann Coulter and Pat Buchanan. At the bottom of that list, someone had scribbled “Roger Ailes,” the founder of Fox News.

Be Sociable, Share!

Leave a comment